torsdag 31 januari 2008

Randiga strumpor



har nu stickat två strumpor vilket blir ett par. dom är randiga och barn strumpor. dessa var randiga och mönstret kommer här:

randiga barn strumpor

  1. resår en avig en rät. detta i fem varv med en färg.

  2. Bytt nu färg och gör ett varv(i mitt fall lilla)

  3. Bytt färgoch gör ett varv(i mitt fall svart)

  4. Bytt färg och gör ett varv(lilla)

  5. Bytt färg och gör ett varv(svart)

  6. Bytt ett varv(lilla)

  7. Blir det lite klydd för nu ska du göra fjärde stickan till baka (svart) detta blir avigstickning.

  8. Gör nu rätt stickning på första till fjärde stickan.

  9. flärpen ska stickas med två varv till(lilla sen svart)

  10. hälen är precis som vanligt jag gjorde den lilla men man väljer ju själv.

  11. ta upp sju maskor på varige sida.

  12. minska som valigt och gör nu typ två varv med samma färg

  13. fem ränder och sedan minsknig på slutet av andra och början av tredje en bakvänd öph och en vanlig med att dra ihop två.

  14. en rand

  15. sedan minskning som vanligt

om det är någn som läser och inte förstår kan du bara maila mig eller ge en komentar jag är alltid villig att hjälpa folk.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej lena, jag hittade inte vantarna som du gjorde till en av neas dockor, men jag hittade en rosa halsduk som jag tror att du har stickat. ska jag ta ett foto på den och skicka?

Anonym sa...

Hej jag undrar hur mkt garn man behöver till ett par randiga strumpor och hur många maskor du hade till dom du gjorde.
Hur gör man hälen på strumpor (är ny börjare) Och vad hade du för stolek på stickorna?

MVH//Helena Alexandersson
Helly_No6@hotmail.com