fredag 14 augusti 2009

har fått kläm på det där med att göra illution /skugg stickning riktigt kuligt. För att prova och öva teorin jag hade så gjorde jag en halsduk till en kompis. Tyvär bor han i nederländerna så halsduken som tog ungefär 70h är nu mera ett mine blått men men shit samma :)
som sagt 70h att sticka, 290cm lång andvände acryl garn och sedan så var det 4,5 som jag använde som stick storlek.

mönsteret gjordes på knitpros gratis prov (goggla på knitpro så får du fram det)
om man inte vet hur man ska göra, så rekomenderar jag att först göra som jag gjorde en ailen halsduk så man fattar tekniken och får in tänket. efter det så är det lätt som en plätt.
om man gogglar på ilution kniting eller shadow kniting så får man fram en massa tips trix och mönster. börja där och avansera uppåt det är värt detför än så länge är inte så många medvetna om det så man kan överaska folk rätt bra :)

Annars är det lite här och där som stickar, dess värre så har min dator krashat och där av att jag inte har bloggat. bilder och sådant är i stort borta lite synd men det är sånt som händer

ta hand om er
bambustickan xx

Inga kommentarer: