fredag 13 mars 2009

Dessa muddar fick jag upp ögonen för när jag var hos Fröken garn på stick kafé. Då det var en tjej som var med i pulsvärmare klubben som precis hade fått mönstret. Jag gick hem provade stickad dom gav upp. Hade fel stickor fel garn och ingen motivation. Så nu i vintras när jag fick reda på att jag antagligen har vita fingrar och ett sätt att förhindra eller mer lindra och ta hand om fingrarna var att använda pulsvärmare. Jag bestämde mig för att åka till stadsbiblioteket i malmö och leta insperation. I boken "Pulsvärmare, en insperations bok" hittade jag dessa pulsvärmare igen så jag gav med mig och försökte igen. Och det gick tro det eller inte men det gick :). Först gjorde jag dom i garn jag hade hemma brun och grått och nu gör jag dom i svart och grönt. I typ tänk dig damsugar färger :) mums jag vill äta upp dom så smaskiga dom ser ut :D.
Sedan när jag ändå är inne på pulsvärmare så måste jag beräta att jag på stadsbiblioteket även hittade en virkad varition på just den stickade boken. Denna boken var inte så speciel tyckte jag men det var det där med korviga muddar hur man virkar detsom satt sig i huvudet.... Jag försökte igen och igen och sedan var jag tvungen att lämna tillbaka boken. Men precis som allt annat så behöver det bara växa i mitt huvud och efter ett tag kan jag tekninken utan att jag själv fattar hur, utan mönster och allt. Rätt bra att ha det så faktist... här kommer iallfall en bild. Blev riktigt nöjd med dom och fick jätte mycket och menar jätte mycket med stort J beröm idag för dom så jag är nöjd :D dock ser man inte på bilden hur korviga dom är men mer bilder kommer

Inga kommentarer: