onsdag 4 mars 2009

Ett insider skämt som gick lite långt... jo men visst fryser killarna så kanske dom gör det?? Men nu håller jag iallfall på och gör dom i mass vis. Har beställning på en till och sedan ska jag höra mig om och skaffa mer garn och sedan ska någon ha kul :)
Storlek 15 på stickorna. Köpte garn 100g syntet(270 m) la i hop två nystan la upp 40 maskor på den ena halsduken och 30 på den andra(inte säker men tror det) och sedan stickade jag till garnet tog slut. dom är båda jätte mysiga och det var rätt kul för det gick riktigt snabbt

2 kommentarer:

Petra sa...

Åh vad fin den blev! Apropå gaffelvirkning ska du prova i handarbetstidningar/böcker från 60-70 och 80-talet.

Bambustickan sa...

Jo jag vet :D peter hittade en massa tidniigar hos en granne som skulle flytta... hon skulle slänga en massa tidningar och det satt han stop för. Emily och jag fick dela på dom och jag fick tag på en om gaffel virkning. Nu är problemet, gafflen men det ska nog inte var så svårt att tillverka :D